Esma'nın annesinden çarpıcı Erdoğan yorumu

Güncel 29.08.2013 - 14:22, Güncelleme: 29.08.2013 - 14:22 2702+ kez okundu.
 

Esma'nın annesinden çarpıcı Erdoğan yorumu

Esma el-Bilteci'nin annesi kızını ve Erdoğan'ın kızı için döktüğü gözyaşlarını gördüğünde hissettiği duyguları anlattı.
Esma'nın annesi Sema el Bilteci "Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim" dedi. Mısır'da güvenlik güçlerinin 14 Ağustos'ta Rabiatul Adeviyye meydanındaki darbe karşıtı göstericilere müdahalesi sonucu hayatını kaybeden Esma el-Bilteci'nin annesi kızını ve Başbakan Erdoğan'ın kızı için döktüğü gözyaşlarını gördüğünde hissettiği duyguları anlattı. Mısır'da güvenlik güçlerinin Rabiatul Adeviyye meydanındaki darbe karşıtı göstericilere müdahalesi sonucu hayatını kaybeden ve çeşitli ülkelerde düzenlenen Mısır'daki askeri yönetim karşıtı gösterilerin sembolü haline gelen Esma el-Bilteci'nin ailesi, kızlarının öldürülmesi ve Muhammed el-Bilteci hakkında çıkarılan tutuklama kararı hakkında hissettiklerini AA muhabirine anlattı. ERDOĞAN'IN KIZIM İÇİN AĞLADIĞINI GÖRÜNCE "Askeri darbeden sonra yaşadığımız felaketlerden sonra Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim" ESMA'NIN ŞEHADETİ EN AĞIR OLANIYDI Kahire'nin batısında yer alan Nasr City bölgesindeki evlerinde AA muhabirinin sorularını cevaplayan Esma'nın annesi Esma el-Bilteci (46), özgürlüklerini ve sahip oldukları en değerli şeyleri kendilerinden alan askeri yönetimin gitmesi için her türlü fedakarlığa hazır olduklarını belirterek, "Benim dört erkek, bir kız çocuğum vardı. Yıllardan beri birçok sıkıntı ve belalara maruz kaldık ancak bunlar içinde Esma'nın şehadeti en ağır olanıydı. Tek kızımı kaybettim. Erkek çocukların meşguliyetleri genellikle dışarıda oluyor malum, Esma'nın gidişinin ardından kendimi çok yalnız hissettim, sürekli beraberdik. Gidişinin ardından sanki kızımı değil, bana beslediği sevgiden dolayı sanki annemi kaybettim. Yanındayken kendimi güvende hissediyordum" ifadelerini kullandı. ISRARLA ABDEST ALIP GÖZÜMÜN ÖNÜNDE KAYBOLDU Rabiatul Adeviyye Meydanı'na bir operasyon düzenleneceğini tahmin ettiklerini ancak bu kadar "vahşice" yapılmasını beklemediklerini söyleyen Bilteci, kızının hayatını kaybettiği anları şöyle anlattı: "Gaz bombalarının yoğunluğundan boğulacak duruma geliyorduk ve çevremizde insanların şehadete ulaştıklarına tanık oluyorduk. Esma'nın yüzüne bakıyordum henüz küçük yaşında olmasına rağmen kendisinin bunlar karşısında etkilenmeden sapasağlam durduğunu gördüm. Bilakis o beni cesaretlendiriyordu. Kurşunların ve gaz bombalarının yoğunluğunun altında olmamıza ve kimsenin hareket edecek gücünün olmamasına rağmen çantasından küçük bir su şişesi çıkartarak, abdest alma konusunda ısrar ederek su dökmemi istedi. Bu arada gazın etkisini azaltması için yüzümü sirkeyle yıkıyordu. Daha sonra Rabia'daki Sahra Hastanesi'ne gitme konusunda ısrar etti, 10 dakika kadar sonra telefonlarıma cevap vermiyordu. Ardından bulunduğum yere geri geldi, kendisine biraz çıkıştım 'Esma beni niye bıraktın, ne olacağını bilmiyoruz kızım birlikte olalım' dedim. Bana gülümseyerek baktı ve hiçbir şey demedi, sonra beni yanaklarımdan öptü ve gözümün önünden kayboldu gitti." HASTANEDE YA RAB, YA ALLAH DİYORDU Daha sonra oğlu Halid'in kendisine Esma'nın vurulduğunu aktardığını anlatan Bilteci, "Sahra Hastanesi'ne gittiğimde şehitler ve ağır yaralılarla karşılaştım. Esma'nın yanına gittiğimde sabırlı ve metanetliydi. 'Ya Rab, Ya Allah' diyordu. Anlayamadığım sözleri mırıldanıyordu. Yüzünü siliyordum ve kendisine 'Hayatım sabret, metanetli ol' derken bana 'Anneciğim ben iyiyim' diyordu. Beni rahatlatmak istiyordu. Ancak yatağın altından çok miktarda kanın aktığını görünce doktorlar acil kan nakli yaptılar fakat vücudu bunu kabul etmedi. Ameliyat odasına götürülürken ortalıkta birçok ceset ve ağır yaralı gördum. Her tarafta vahşetin izleri vardı. Onu ameliyat odasına bıraktım ve çıktım, birkaç dakika sonra şehit olduğu haberi geldi" şeklinde konuştu. VURULDUĞUNDA KUR'AN OKUYORDU "Allah onu bu dünyanın çirkinliklerinden kurtardı" diyen Bilteci, "Esma 4 ay önce Kur'an-ı Kerim hıfzını tamamlamıştı. Rabia meydanını, oradaki yaralıları Kur'an okuyarak korumaya gayret gösteriyordu. Tanık olanların anlattığı kadarıyla vurulduğu esnada Sahra Hastanesi'nin önünde elindeki mushaftan Kur'an okuyormuş. Arkadaşlarının uyarılarına rağmen bir elinde Kur'an'ı tuttuğu diğer eliyle de taş toplayıp gençlere verdiğini söylediler. O, zulme ve tuğyana karşı mücadele ederken şehit oldu" ifadelerini kullandı. Kızının çok başarılı bir öğrenci, her yıl okul birincisi veya il birincisi olduğunu anlatan Bilteci, "Kültürel faaliyetlere katılmayı çok severdi. Hat dersleri alıyordu. Son okuduğu kitap, İbn-i Haldun'un Mukaddime isimli eseriydi" dedi. BABASI RÜYASINDA CENNETTE GELİNLİKLERLE GÖRDÜ Eşi Muhammed el-Bilteci'nin kızı Esma'yı şehit olmadan üç gün önce rüyasında cennette gelinlikleriyle gördüğünü aktaran Bilteci, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, Baba Bilteci'nin kızına yazdığı mektubu dinlerken gözyaşlarını tutamadığı görüntüleri izlerken duygulu anlar yaşadı. Bilteci, "Darbeden bu yana karşılaştığımız felaket, insanlıktan uzak vahşetin yoğun olduğu bir ortamda, Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde, az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim" şeklinde konuştu. AA
Esma el-Bilteci'nin annesi kızını ve Erdoğan'ın kızı için döktüğü gözyaşlarını gördüğünde hissettiği duyguları anlattı.
Esma'nın annesi Sema el Bilteci "Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim" dedi.

Mısır'da güvenlik güçlerinin 14 Ağustos'ta Rabiatul Adeviyye meydanındaki darbe karşıtı göstericilere müdahalesi sonucu hayatını kaybeden Esma el-Bilteci'nin annesi kızını ve Başbakan Erdoğan'ın kızı için döktüğü gözyaşlarını gördüğünde hissettiği duyguları anlattı.

Mısır'da güvenlik güçlerinin Rabiatul Adeviyye meydanındaki darbe karşıtı göstericilere müdahalesi sonucu hayatını kaybeden ve çeşitli ülkelerde düzenlenen Mısır'daki askeri yönetim karşıtı gösterilerin sembolü haline gelen Esma el-Bilteci'nin ailesi, kızlarının öldürülmesi ve Muhammed el-Bilteci hakkında çıkarılan tutuklama kararı hakkında hissettiklerini AA muhabirine anlattı.

ERDOĞAN'IN KIZIM İÇİN AĞLADIĞINI GÖRÜNCE

"Askeri darbeden sonra yaşadığımız felaketlerden sonra Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim"
1377774674_f831b520-107c-11e3-93c0-275eb48e1b0e-jpg20130829140242.jpg
ESMA'NIN ŞEHADETİ EN AĞIR OLANIYDI

Kahire'nin batısında yer alan Nasr City bölgesindeki evlerinde AA muhabirinin sorularını cevaplayan Esma'nın annesi Esma el-Bilteci (46), özgürlüklerini ve sahip oldukları en değerli şeyleri kendilerinden alan askeri yönetimin gitmesi için her türlü fedakarlığa hazır olduklarını belirterek, "Benim dört erkek, bir kız çocuğum vardı. Yıllardan beri birçok sıkıntı ve belalara maruz kaldık ancak bunlar içinde Esma'nın şehadeti en ağır olanıydı. Tek kızımı kaybettim. Erkek çocukların meşguliyetleri genellikle dışarıda oluyor malum, Esma'nın gidişinin ardından kendimi çok yalnız hissettim, sürekli beraberdik. Gidişinin ardından sanki kızımı değil, bana beslediği sevgiden dolayı sanki annemi kaybettim. Yanındayken kendimi güvende hissediyordum" ifadelerini kullandı.

ISRARLA ABDEST ALIP GÖZÜMÜN ÖNÜNDE KAYBOLDU

Rabiatul Adeviyye Meydanı'na bir operasyon düzenleneceğini tahmin ettiklerini ancak bu kadar "vahşice" yapılmasını beklemediklerini söyleyen Bilteci, kızının hayatını kaybettiği anları şöyle anlattı:

"Gaz bombalarının yoğunluğundan boğulacak duruma geliyorduk ve çevremizde insanların şehadete ulaştıklarına tanık oluyorduk. Esma'nın yüzüne bakıyordum henüz küçük yaşında olmasına rağmen kendisinin bunlar karşısında etkilenmeden sapasağlam durduğunu gördüm. Bilakis o beni cesaretlendiriyordu. Kurşunların ve gaz bombalarının yoğunluğunun altında olmamıza ve kimsenin hareket edecek gücünün olmamasına rağmen çantasından küçük bir su şişesi çıkartarak, abdest alma konusunda ısrar ederek su dökmemi istedi. Bu arada gazın etkisini azaltması için yüzümü sirkeyle yıkıyordu. Daha sonra Rabia'daki Sahra Hastanesi'ne gitme konusunda ısrar etti, 10 dakika kadar sonra telefonlarıma cevap vermiyordu. Ardından bulunduğum yere geri geldi, kendisine biraz çıkıştım 'Esma beni niye bıraktın, ne olacağını bilmiyoruz kızım birlikte olalım' dedim. Bana gülümseyerek baktı ve hiçbir şey demedi, sonra beni yanaklarımdan öptü ve gözümün önünden kayboldu gitti."

HASTANEDE YA RAB, YA ALLAH DİYORDU

Daha sonra oğlu Halid'in kendisine Esma'nın vurulduğunu aktardığını anlatan Bilteci, "Sahra Hastanesi'ne gittiğimde şehitler ve ağır yaralılarla karşılaştım. Esma'nın yanına gittiğimde sabırlı ve metanetliydi. 'Ya Rab, Ya Allah' diyordu. Anlayamadığım sözleri mırıldanıyordu. Yüzünü siliyordum ve kendisine 'Hayatım sabret, metanetli ol' derken bana 'Anneciğim ben iyiyim' diyordu. Beni rahatlatmak istiyordu. Ancak yatağın altından çok miktarda kanın aktığını görünce doktorlar acil kan nakli yaptılar fakat vücudu bunu kabul etmedi. Ameliyat odasına götürülürken ortalıkta birçok ceset ve ağır yaralı gördum. Her tarafta vahşetin izleri vardı. Onu ameliyat odasına bıraktım ve çıktım, birkaç dakika sonra şehit olduğu haberi geldi" şeklinde konuştu.

VURULDUĞUNDA KUR'AN OKUYORDU

"Allah onu bu dünyanın çirkinliklerinden kurtardı" diyen Bilteci, "Esma 4 ay önce Kur'an-ı Kerim hıfzını tamamlamıştı. Rabia meydanını, oradaki yaralıları Kur'an okuyarak korumaya gayret gösteriyordu. Tanık olanların anlattığı kadarıyla vurulduğu esnada Sahra Hastanesi'nin önünde elindeki mushaftan Kur'an okuyormuş. Arkadaşlarının uyarılarına rağmen bir elinde Kur'an'ı tuttuğu diğer eliyle de taş toplayıp gençlere verdiğini söylediler. O, zulme ve tuğyana karşı mücadele ederken şehit oldu" ifadelerini kullandı.

Kızının çok başarılı bir öğrenci, her yıl okul birincisi veya il birincisi olduğunu anlatan Bilteci, "Kültürel faaliyetlere katılmayı çok severdi. Hat dersleri alıyordu. Son okuduğu kitap, İbn-i Haldun'un Mukaddime isimli eseriydi" dedi.

BABASI RÜYASINDA CENNETTE GELİNLİKLERLE GÖRDÜ

Eşi Muhammed el-Bilteci'nin kızı Esma'yı şehit olmadan üç gün önce rüyasında cennette gelinlikleriyle gördüğünü aktaran Bilteci, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, Baba Bilteci'nin kızına yazdığı mektubu dinlerken gözyaşlarını tutamadığı görüntüleri izlerken duygulu anlar yaşadı. Bilteci, "Darbeden bu yana karşılaştığımız felaket, insanlıktan uzak vahşetin yoğun olduğu bir ortamda, Başbakan Erdoğan'ın kızım için ağladığını gördüğümde, az da olsa yeryüzünde insanlığın kaldığını hissettim" şeklinde konuştu.
AA
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gphaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.